Správná strategie

Smlouvu s klientem jsme uzavřeli na sklonku léta. Věděli jsme, že nás tlačí čas. Zima v Jizerkách začíná někdy až nečekaně brzy.

Start inzerce jsme proto naplánovali již na 10. 9. 2024. 

Vzápětí jsme začali s přípravou marketingové strategie.

Před jejím vypracováním vždy vyhodnocujeme:

  1. silné a slabé stránky nemovitosti
  2. prověřujeme právní aspekty, druh vlastnictví, cizí práva a zatížení nemovitosti, územní plán
  3. podrobně analyzujeme lokalitu, dopravní dostupnost, občanskou vybavenost, volnočasové vyžití
  4. modelujeme potenciální cílové skupiny zájemců
  5. analyzujeme realitní trh v lokalitě
  6. stanovujeme prodejní strategii a cenu

Zjistili jsme, že nemovitost má spoustu silných stránek, které jsme se snažili vyzdvihnout. Chalupa není zrovna královna krásy, na druhou stranu je na skvělém místě, nabízí absolutní soukromí, fascinující výhledy a je v dobrém technickém stavu.

Bylo jasné, že největší slabinou prodávané nemovitosti je příjezd k ní v zimním období. Na druhou stranu jsme věděli, že nemovitost byla po mnoho desetiletí bez problémů užívána. Podobná omezení totiž platí pro většinu chalup v jizerskohorských kopcích. Rozhodli jsme se proti této slabině postavit nejsilnější stránku nemovitosti, kterou je bezesporu její umístění a především výhled. Ten je odsud opravdu magický!

Další slabou stránkou byla na první pohled značná morální zastaralost nemovitosti. Nemovitost byla však dle našeho názoru celkově v dobrém technickém stavu. Obávali jsem se proto, že jistá zastaralost interiéru by mohla někoho odradit a u zájemců vyvolat pocit, že v podobně špatné kondici je i nemovitost jako celek. Proto jsme klientovi doporučili nechat si zpracovat nezávislý odborný technický posudek, který podrobně a komplexně zhodnotil technický stav nemovitosti. Ten nakonec potvrdil naše přesvědčení, že krom několika drobných vad je nemovitost v dobré technické kondici. Tento dokument všichni zájemci velmi ocenili a pomohl jim s komplexní analýzou technického stavu nemovitosti.


Lokalita nabízené nemovitosti je oblíbenou rekreační oblastí s perfektní dostupností z Prahy a středních Čech. Jizerské hory jsou velmi vyhledávané běžkaři a cyklisty. Nabízí ale také všestranné možnosti sportovního, turistického i kulturního vyžití.

Všechna výše uvedená zjištění jsme využili při zpracování marketingové prezentace prodávané nemovitosti.

Naší cílovou skupinou byli milovníci hor.

Lidé ve skvělé fyzické kondici – sportovně zaměřené páry, nebo rodiny ve věku 30 – 45 let s dětmi. Ideálně velmi sportovně orientované. Řekněme naprostí sportovní nadšenci.

Lidé, kteří hledají chalupu stranou. Zamilují si výhled a naprosté soukromí tohoto výjimečného místa. Sportovci, kteří do hor raději vyráží sami, a ne v nekončícím štrúdlu podobných nadšenců. Ti, kteří si zamilují Horní Maxov se všemi jeho krásami a specifiky.

Jim na míru jsme zpracovali marketingové portfolio a cílili jsme na ně i naši aktivní propagaci
na sociálních sítích.

Tak jako obvykle jsme zpracování videa a fotografií svěřili skvělým profesionálům se smyslem pro detail Terezce a Danielovi. Tentokrát jsme do scénáře zapracovali i komparzisty a menší roličku jsem si vystřihl i já. Výsledek naší společné práce nás opět nadchl. Klienti byli při společném promítání okouzleni. Společně jsme doufali v úspěch i u zájemců…

Naši cílenou propagaci na sociálních sítích jsme opět svěřili Davidovi. Zaměřili jsme se na geografický pás z Jizerek až do Prahy. Velký počet cílových příjemců reklamy znamenal i velkorysý rozpočet…


Zde jsou čísla našich kampaní:

KampaněZobrazeníKliknutí na detail
Facebook / Instagram131 5779 119
Inzerce63 7709 232
Nemovitost na webu3 794
CELKEM195 34722 145

Do reklamy jsme investovali desítky tisíc.

Všechno naše úsilí se nám již od začátku dařilo přetavovat v prohlídky. Naše video na sítích, ale i inzeráty na inzertních serverech trhaly rekordy. Bylo jasné, že jsme na správné cestě. Během dvou měsíců jsme absolvovali dvě desítky prohlídek.

Finální úspěch však ne a ne přijít. V našem týmu byla cítit lehká nervozita z blížící se zimy. Snažil jsem se všechny uklidňovat, že musíme počkat…, že je to jen otázka času, než přijde někdo, koho tahle nemovitost chytne za srdce.

A opravdu, těsně před podzimním stažením nabídky z prodeje se objevili mladí sporťáci, kteří měli tah na branku. Díky skvělé součinnosti klientů, zájemců a našich skvělých a flexibilních advokátů se nám prodej podařilo dotáhnout od první prohlídky k podpisu kupní smlouvy během tří týdnů.

Všichni zúčastnění odvedli skvělou práci a patří jim velký dík.

Nejnovější články